راحت زندگی کنیم
ساعت ٥:٤٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٦/٢٥  

راحت زندگی کنیم

 

 

1- درباره مشکلات جزئی زندگی نگرانی مستمر نداشته باشید .

 

تصویر ذهنی روشنی از سلامت جسمی و روانی مطلوب داشته باشید. زمانی که فشارهای عصبی مانند خشم ، تنفر و کینه افزایش پیدا می کند ، فعالیتها ی فیزیکی مانند پیاده روی با سرعت ، دوچرخه سواری ، نرمش عضلانی و سایر فعالیتهای ورزشی می تواند از شدت این فشارها بکاهد.

 

2- ذهنتان را از نگرانی ها و بی قراری ها پاک کنید.

 

درباره مسائل لذت بخش فکر کنید و به خاطر برخورداری از نعمت سلامتی ، شاکرباشید.

 

3- زندگی کوتاه است ! آن را در آغوش بگیرید ! از آن لذت ببرید و به آن احترام بگذارید! لبخند بزنید و با صدای بلند بخندید .

 

خندیدن نه تنها فشار عصبی و تشویش را کاهش می دهد، بلکه به طول عمر نیز می افزاید . زمانی که احساس فشار و اضطراب می کنید ، یک فیلم خنده دار ببینید ، یک کتاب خوب بخوانید و با بعضی از دوستان شوخ طبع خود تماس بگیرید.

 

4- نگرش مثبت داشته باشید.

 

نگرش مثبت سطح آسیب پذیری فرد را در برابر تصادف و بیماری های ناشی از فشار عصبی مانند نارسایی های قلبی را کاهش می دهد.

 

5- تغییرات هر چند کوچکی را در زندگی خود ایجاد کنید .

 

درمیان فعالیت های روزانه ، یک فنجان چای بنوشید و یک دوش 30 دقیقه ای بگیرید. بهتر است یک سرگرمی برای لذت بردن پیدا کنید .

 

6- خواب شبانه خوبی داشته باشید.

 

یک خواب عمیق آرامبخش باعث رفع خستگی سلسله اعصاب و " خنک شدن " مغز می شود. از این طریق جلوی بیماری های ناشی از فشار عصبی را می گیرید.

 

7- از خودتان زیاد انتقاد نکنید.

 

هیچ کدام از ما انسانها کامل نیستیم ، به جای توجه به کمبود ها ، به ویژگی های مثبت شخصیت خود توجه کنید. آنها را پیدا کنید و پرورش دهید.

 

8- اهداف جدید و واقع بینانه ای انتخاب کنید .

 

برای نمونه شما می توانید نقاشی کردن ، ظریف کاری روی چوب ، سفال سازی و ... را در برنامه زندگی خود قرار دهید. همه ما برای بیدار شدن از خواب و آغاز فعالیت روزانه ، نیاز به دلایل مثبت و انگیزه های لذت بخشی داریم، لذا مشاهده لیست اهداف روزانه ، در دسترسی آسان به آن اهداف به ما کمک می کند.

 

9- از تمرین های مختلف آرام سازی استفاده کنید.

 

آرام سازی در کسب انرژی جسمی و روانی به ما کمک می کند. برا ی این کار با دقت و به آرامی عضلات و ماهیچه های بدن خود را سفت و سپس آنها را شل کنید


کلمات کلیدی:
 
 
 
 
 لینــک ســــازاضافه کردن لینک